Združitev v skupno OTP banko predstavlja eno največjih bančnih združitev v zgodovini Slovenije. Po prevzemu SKB banke leta 2019 in Nove KBM leta 2023 je Skupina OTP začela proces združevanja obeh bank, da bi ustvarila enotno, močnejšo finančno institucijo v Sloveniji. Tovrstne združitve so redke in običajno zahtevajo več let načrtovanja in izvajanja.
Združitev je predstavljala velik izziv, še zlasti na področju poenotenja informacijske tehnologije. Glavni izziv pri tovrstnih projektih združevanja je uspešno migrirati podatke na novo platformo, pri čemer je treba imeti v mislih, da imata obe entiteti svoje lastne in različne IT sisteme, produkte, podatkovne baze, programsko opremo in procese.
Pomembna prednost za uspešno izvedbo projekta migracije je bila v tem, da je Nova KBM že nekaj let uporabljala Hibis in ga je tako vsaj ena stran poznala ter se zavedala njegovih prednosti. Poleg tega je imela ekipa Nove KBM znanje oz. izkušnjo migracije na Hibis, saj je leta 2019 implementirala Hibis in s tem izvedla največji prehod na nov informacijski sistem v dolgoletni zgodovini banke (več o tem lahko preberemo v ImplementacijaHibisa v Novi KBM), v 2021 pa na nov sistem uspešno priključila še prevzeto Abanko.
Prve aktivnosti, ki so rezultirale v združitvi informacijskih sistemov SKB d.d. in Nove KBM v platformi Hibis, so se začele že kmalu po nakupu Nove KBM s strani Skupine OTP. V fazi spoznavanja banke je bil Hibis s strani novih lastnikov prepoznan kot potencialna možnosti oz. platforma, na kateri bi lahko delovala celotna nova združena OTP banka.
Tekom podrobnejših predstavitev Hibis funkcionalnosti, vključno z zmogljivostmi in zanesljivostjo sistema, se je Skupina OTP odločila, da je naša platforma prava rešitev za izvedbo kompleksne migracije in s tem poenotenje informacijskih sistemov obeh bank.
Vse ključne projektne aktivnosti so bile izvedene v približno 12 mesecih.
Glavni izzivi na projektu niso bistveno odstopali od običajnih nalog, ki so predmet projekta migracije informacijskega sistema. Te so:
• urejanje in priprava podatkov,
• iskanje skupnega imenovalca razpršenosti po različnih internih aplikacijah ter
• prilagajanje in parametrizacija.
S skupnim ciljem, da bo Hibis platforma kar najbolje podprla procese in delo v banki.
Hibis s široko paleto uporabnikov, dolgoletnimi izkušnjami in poznavanjem potreb finančnih institucij ponuja ne zgolj zanesljivo platformo pač pa tudi obilico znanja in usmeritev glede postavitve učinkovitih procesov za nemoteno delovanje banke. Projekt smo tako uspešno pripeljali do konca oz. novega začetka.
Poenotenje informacijskega sistema na platformo Hibis združeni OTP banki prinaša:
• čisto arhitekturo, saj Hibis zagotavlja centralno mesto vnosa vseh šifrantov in parametrizacije, knjiženje in glavno knjigo v realnem času (online) ter standardne API-je;
• stalno skladnost z lokalno zakonodajo in izpolnjevanjem vseh EU zahtev;
• preizkušeno in zanesljivo rešitev, prilagojeno trgu;
• zagotovljeno stalno posodabljanje programske opreme z avtomatiziranim nameščanjem novih različic.
Vse to rezultira v stroškovni učinkovitost, transparentnosti in jasnosti procesov ter zanesljivi rešitvi za poslovanje banke.
Uspešnemu go-live oz. migraciji sledi obdobje stabilizacije. S tem pa zgodbe zagotovo ne zaključujemo. Partnerski odnos z naročniki nas spodbuja k stalnim izboljšavam in razmisleku glede optimizacije rešitev, ki jih ponujamo.
Hitro spreminjajoč se finančni trg vedno ponuja nove priložnosti za tiste, ki so jih pripravljeni zagrabiti. Učinkovita platforma, ki zagotavlja nemoteno delo uporabnikov sistema je osnova za nadaljnjo rast in inoviranje v bančnem svetu. Verjamemo, da lahko svojim naročnikom ponudimo vse, kar rabijo pri svoji rasti in pogledu, usmerjenem v novosti bančnega sveta.
Z veliko prizadevanji sodelavcev obeh bank in strokovnjakov iz podjetja Hrc smo dosegli izjemen uspeh ob operativni združitvi bank in nastanku OTP banke. Migracija informacijskih sistemov je bila izvedena v predvidenem roku, integracija pa je bila uspešno zaključena brez večjih tehničnih težav. Ta pomemben korak je rezultat skrbnega načrtovanja in sodelovanja med bankama in zunanjim izvajalcem ter v skladu z vsemi regulatornimi zahtevami. Med pripravo na selitev podatkov je bilo opravljenih več testov in vaj, ki so pokazale nekatere napake in pomanjkljivosti. Zato je bilo odprtih veliko zahtevkov za spremembe na obeh straneh, da bi nastavili in očistili podatke pred uradno migracijo in tehnično združitvijo.
Impresivne so tudi številke, ki pričajo o obsegu projekta. Pri projektu je sodelovalo več kot 200 strokovnjakov z različnih področij, v zadnji fazi združevanja, to je v času migracijskega vikenda, pa je aktivno sodelovalo več kot 450 sodelavcev, 100 jih je bilo v pripravljenosti in skupno je bilo opravljenih 42.000 ur. Ob selitvi več kot 240.000 strank nekdanje SKB banke smo prenesli tudi skoraj 200.000 bančnih računov in okoli 80 milijonov njihovih transakcij.
Pri tako velikih in strateških projektih, kot je bila največja združitev v bančnem sektorju v Sloveniji in prehod na enoten informacijsko-operacijski sistem, je izjemno pomembno, da smo imeli v procesu celostno podporo strokovnega in izkušenega partnerja.
Za uspeh so bili ključni vztrajnost, inovativnost in timsko delo številnih sodelujočih – sodelavcev obeh bank, zunanjih partnerjev in izvajalcev ter nenazadnje podpora našega lastnika, Skupine OTP. Dokazali smo, da lahko dosežemo velike stvari, če delamo kot ekipa. Naš uspeh je impresiven, saj je migracija trajala 18 mesecev, kar je izjemno hitro za tako velik projekt. Skupaj smo premagali številne izzive in dosegli izjemne rezultate.